Kitchen Ware, دسته بندی, سبک زندگی, نوشته ها

چگونه با صادرات ظروف مسی پول پارو کنیم؟

چگونه با صادرات ظروف مسی پول پارو کنیم؟

برای صادرات ظروف مسی در بازار صنایع دستی، فرقی نمی‌کند که شما تولیدکننده عمده صنایع دستی باشید یا فروشنده صنایع دستی در هر صورت می‌توانید محصولات خود را با هر تعدادی که است صادر کنید و مشتریان خود را داشته باشید.

غیر از محصولاتی مانند فرش، گپه، مینا کاری و زنی قلم که پر فروش‌ترین صنایع دستی کشور ما هستند؛ محصولات دیگری هم مانند ظروف شیشه‌ای سفال و سرامیک، محصولات چوبی، ظروف مسی و مشتقات آن، مبلمان و جواهرات سُنتی هم می‌توانند مشتریان خود را در کشورهای دیگر داشته باشند.

صادرات ظروف مسی

بازار فروش ظروف مسی

مس خواص زیاد و خاصی دارد که باعث شده است صنایع دستی مسی بازار خوبی داشته باشد و به کشورهای زیادی مانند: امارات، قطر، ترکیه، چین، اتریش و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شود. اگر بخواهیم از لحاظ آماری نگاه کنیم در سال ۲۰۱۸، رقم کل صادرات مس حدود ۱۲۴ میلیون دلار است.

از این عدد می‌توان فهمید که مس محصولی بسیار خوب و با پتانسیل بالا برای صادرات است که در کشور ما در حال تولید است هر چند هنوز نتوانسته‌ایم با وجود تامین و تولید آن در کشور، بازارهای جهانی را به دست آوریم. با وجود صادرات زیادی که از کشور ما انجام می‌شود ولی نسبت به کشورهایی که حتی تولید کننده هم نیستند کمتر صادر می‌کنیم.

جغرافیای خوب کشور ایران

کشور ما از نظر جغرافیایی طوری است که می‌توانیم تا شعاع ۴۰۰۰ کیلومتر، ۴۰ تا ۵۰ کشور را پوشش صادراتی داده و به آنها محصول خود را صادر کنیم. آیا تا امروز توانسته‌ایم این کار را انجام دهیم؟ آیا توانسته‌ایم از ظرفیت خود استفاده کنیم؟ باید بگوییم نه. پس باید چه کاری انجام دهیم؟

توان صادراتی در مسی

تجارت نوین چیست؟

دنیا به سمتی پیش می‌رود که تجارت را از طریق نوین انجام می‌دهد هر چند بسیاری اعتقادی به تجارت رابطه‌ای و بازاریابی حضوری دارند اما کم‌کم روش نوین در حال فراگیری است.

آنها مجبور خواهند شد از این روش استفاده کنند. در تجارت نوین، تجار و شرکت‌ها هزینه‌های حضور، رفت و آمد، صرف وقت و انرژی را پرداخت نمی‌کنند و این هزینه را در زمینه‌ای صرف می‌کنند که مسیر پر رفت و آمدتری داشته باشد و بتوانند با مشتریان بیشتری سر و کار داشته باشند.

 اهمیت صادرات ظروف مسی

ما هم می‌توانیم برای محصولاتی که در کشور تولید می‌شوند از این روش استفاده کنیم تا بتوانیم علاوه بر بهتر دیده شدن، بیشتر بفروشیم. دلایلی وجود دارد که صادرات ظروف مسی را برای ما با اهمیت کرده است. اول این که نیروی کار بسیار ارزان قیمت در این صنعت وجود دارد.

مورد دوم این که مواد اولیه را با قیمت مناسبی می‌شود تهیه کرد. سوم این که تولید کننده‌های ظروف مسی طراحی خود را به روز و جدید کرده‌اند. چهارم این که ایران از نظر جغرافیایی در شاه‌راه‌های بین المللی قرار دارد. مورد پنجم این که با پیشرفت وضعیت حمل و نقل کشور می‌توانیم بسیار راحت این محصول را صادرکنیم.

اهمیت صادرات ظروف مسی

صادرات صنایع دستی

همه کشورها بر اساس ظرفیت‌هایی که در خود دارند یا با ظرفیت‌هایی که برای خود ایجاد می‌کنند؛ سعی می‌کنند اقتصاد کشورشان را بهبود دهند. کشور ما هم ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌توانیم با استفاده از آنها اقتصاد کشورمان را رونق دهیم.

صنایع دستی کشور یکی از این ظرفیت‌هاست که ظروف مسی هم جزء آن است که می‌توانیم با برند سازی درست آن ‌را به کل دنیا معرفی و به آنها صادر کنیم.

سود صادرات محصولات مسی

ظروف مسی در داخل کشور هم خرید و فروش می‌شود که بیشتر به عنوان ظروف مسی دست دوم خرید و فروش می‌شود. مس بعد از طلا ارزش زیادی دارد و کسانی که این ظروف را دارند به عنوان شیء قیمتی آن را خرید و فروش می‌کنند و فروشنده‌های ظروف مسی سود خوبی به دست می‌آورند.

ظروف مسی بر خلاف سایر ظروف، با گذشت زمان به قیمت آن اضافه می‌شود و محصولی است که همیشه سودآور بوده است.

می‌توانیم از محصول مس به عنوان یک گزینه خوب برای بازار داخلی و هم صادراتی استفاده کنیم تا بتوانیم تجارت خوبی را شروع کنیم.

صادرات ظروف مسی

بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده مس در جهان

در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۹،۱۷۰،۰۰۰ تُن مس در جهان تولید شده است که کشور شیلی بزرگترین تولید کننده مس در جهان بوده است. بعد از کشور شیلی کشورهای پرو، چین، آمریکا و استرالیا از بزرگترین کشورهای تولید کننده مس هستند که بیشترین صادرات را داشته‌اند.

با وجود همه تولیداتی که در جهان وجود دارد شاهد این هستیم که تولید مس سال به سال در حال کاهش است که دلیل آن، ظروف جدیدی است که وارد بازارها شده‌اند؛ می‌باشد. با این وجود مس جایگاه بالا، کاربردها و طرفداران فراوانی داشته است.

کشورهای تولید کننده مس

ظرفیت‌های بالا در تولید ظروف مسی

می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های صادرات مس و مطرح کردن خود وکشورمان، در محصولات این چنینی که کاربردهای زیادی دارند؛ کمکی به اقتصاد کشورمان کنیم وطبیعتا خود را هم نجات خواهیم داد.

ظرفیت‌های فراوانی در کشور ما برای مس وجود دارد چه از لحاظ تکنولوژی و چه از لحاظ تولید آن. بسیاری از تولیدی‌ها در کشور ما وجود دارند که انبارها را انباشته‌ کرده و نمی‌توانند به غیر از مشتریان داخلی، به مشتریان خارج از کشور هم بفروشند.

پس ما می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده و از ظرفیت‌هایی که در کشورمان وجود دارد استفاده کنیم تا بتوانیم مشتریان خارجی پیدا کرده و بهتر دیده شویم.

نقش برند سازی در تجارت از منظر باورچیز:

اگر بیشتر دیده شویم حجم مشتریانی که سمت ما می‌آیند بیشتر شده  و با کیفیت بالاتر، کشورهای بیشتری ما را ببینند. فقط خود را معطوف به چند کشورهای اطرافمان نکنیم. با برندسازی می‌توانیم به کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکایی خود را بشناسانیم تا آنها با ما ارتباط بگیرند و بتوانیم محصولات کشور خود را که ظروف مسی یکی از بهترین محصولات است را به آنها بفروشیم.

امیدوارم روز به روز و هر چه سریع‌تر فرهنگ تجارت و صادرات در کشور ما رشد کرده و جا بیافتد تا بتوانیم تغییری خوب به خود و جامعه‌مان دهیم. هر چند ممکن است در حرف زدن و بیان کردن یک رویا باشد؛ اما با عمل کردن می‌توانیم آن ‌را به واقعیت تبدیل کنیم.

2 دیدگاه در “چگونه با صادرات ظروف مسی پول پارو کنیم؟

  1. Very good article. I definitely appreciate this website. Continue the good work!

  2. I was excited to find this website. I want to to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely really liked every part of it and I have you saved to fav to look at new things in your blog.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *